Vnútorné odkazy – ako ich urobiť správne

Vnútorné odkazy sú základom správne optimalizovanej webovej stránky. Sú tiež základom pre ďalšie aktivity na stránke a mimo nej. Vďaka dôkladne navrhnutej štruktúre podstránok a náležitému prepojeniu každej z nich, môžete dosiahnuť obrovský úspech a môžete byť viditeľní na stránkach Google, čo následne povedie k väčšej návštevnosti webu. Prečítajte si náš manuál na to, ako urobiť vnútorné odkazy dobre.
Začnite zarábať peniaze dnes.
Zaregistrovať sa zadarmo

Ak chcete na vašej webovej stránke dôkladne vykonávať SEO aktivity, nesmiete zabudnúť na vnútorné odkazy. Správne prepojenia by ste mali navrhnúť vo fáze tvorby webovej stránky, keď vytvárate základnú štruktúru svojej stránky. Ak ste to ešte neurobili, porozmýšľajte o tom hneď teraz!

Štruktúra stránky

Načrtnite si všeobecnú štruktúru svojej stránky, čo môžete urobiť na hárok papiera. Skúste vytvoriť niečo takéto:

Vytvorenie takejto mapy pre väčšie schémy je veľmi nápomocné pri vývoji veľkej stratégie pre vašu stránku. Aby stránka mala správne vnútorné odkazovanie, musíte mať nejaké oporné body a požiadavky na webovú stránku.

Niekedy je lepšie prepojiť produkty z obchodu namiesto vytvorenia podstránky „ponuka”. Rozhodujúce je vybrať správne miesto na zúženie výsledkov vyhľadávania. Tieto podstránky musia byť pre SEO perfektne pripravené a obsah musí byť ústretový pre SEO, ale v prvom rade musí byť pútavý a musí nabádať vášho zákazníka k interakcii a akcii. Pre internetový obchod by to bola kúpa produktu.

Čo presne znamená vnútorné odkazovanie?

Vnútorné odkazovanie je aktivita, ktorá uľahčuje používateľom a botom navigáciu na webovej stránke. Dobre pripravené odkazy umožnia návštevníkom rýchlu navigáciu medzi relevantnými stránkami.

Pojmom „rýchlu” máme na mysli jednak čas načítavania stránky, ako aj čas strávený hľadaním odkazu, počtom kliknutí a opätovných načítaní potrebných na to, aby sa zákazník dostal kam chce, teda z bodu A do bodu B. Napríklad – koľko kliknutí je potrebných, aby sme sa dostali z domovskej stránky na stránku s produktmi? Niekedy stačí jedno kliknutie, keďže sa produkt objaví na hlavnej stránke, avšak zvyčajne sú potrebné najmenej štyri kliknutia:

Domovská stránka -> kategória -> podkategória -> produkt -> farba/typ/veľkosť

Rôzne koncepty na vnútorné odkazy

Existuje množstvo rôznych filozofií a variantov vnútorného odkazovania, ale tri odlišné typy sa dajú celkom ľahko opísať:

  • Zameranie sa na Google indexovacích botov – štruktúra stránky a vnútorné odkazy sú vytvorené spôsobom, ktorý umožňuje dostať sa z jednej stránky na takmer akúkoľvek inú na danej stránke. Dá sa to urobiť použitím drop-down menu a cez prepojenie z obsahu stránky.
  • Pri tejto štruktúre prepojenia existuje jeden problém – každý odkaz musí mať jasný HTML kód, nie dynamický link používajúci JavaScript, JQuery alebo iné technológie. Je to však jednoduchá a efektívna technika, ktorá sa dá ľahko implementovať na menších stránkach. Neodporúča sa používať ju na veľké stránky  - nadmerné používanie vnútorných odkazov a kľúčových slov môže skončiť zákazom od algoritmu Panda alebo dokonca pokutou kvôli „nadmernému spamu”.
  • Zameranie sa na používateľa – zákazníci, práve tak ako Google boti, sa radi dostanú na stránku čo najrýchlejšie. Okrem toho musia dostať jasnú správu o tom kam ísť a kde kliknúť, aby získali zaujímavý obsah.
  • V tomto prípade existuje jedna jasná výhoda – pri tvorbe odkazov môžete využiť komplexnú technológiu, JavaScript a dokonca aj Flash.
  • Kompromis – je najťažším, a najvýhodnejším riešením pri tvorbe vnútorných odkazov. Ak to dokážete urobiť, najlepším riešením by bolo spojiť vaše podstránky, ktoré sú špeciálne prepojené pre Google robotov, aby sa umiestnili vysoko vo výsledkoch vyhľadávania, ale zároveň boli užívateľsky jednoduché. Ak je na prvom mieste komfort používateľa, môže byť prepojenie dynamické.                                                                                              

Ako vytvoriť vnútorné odkazy a dosiahnuť kompromis medzi botmi a zákazníkmi?

1. Odkazy zo starého obsahu na nový 

Je užitočným riešením najmä, ak aktualizujete tutoriál alebo webovú stránku zameranú na správy. Ak máte veľkú databázu článkov napísaných v minulosti, môžete novšie prepojiť použitím starého obsahu. 3-5 odkazov s kľúčovým slovom, ktoré si želáte použiť v SEO môže stačiť. Pokúste sa uistiť, že odkazovaný článok a ten starší sú si tematicky podobné.

2. Podobné produkty a upselling

Ak ide o e-shopy, moduly ako „podobné produkty” a „ostatní používatelia si tiež kúpili” výborne poslúžia z dvoch dôvodov. Po prvé – zvyšujú pravdepodobnosť, že si používateľ kúpi o jeden produkt viac a po druhé – máte ďalší vnútorný odkaz do svojej štruktúry.

3. Mapa stránky

Dôrazne sa odporúča implementácia súboru sitemap pre stránky s veľkým množstvom podstránok (viac než 100 podstránok). Existujú dva spôsoby, ako ju vytvoriť:

a) Správne štruktúrovaný XML súbor s uvedením všetkých podstránok
b) HMTL súbor, ktorý je katalógom všetkých stránok. Musíte byť opatrní a uistiť sa, že to Google nevyhodnotí ako hodnotnú stránku, takže sa potom neobjaví vo výsledkoch vyhľadávania.

4. Detailné odkazovanie

Z určitých dôvodov existuje jasné pravidlo pri tvorbe schémy, podľa ktorého by mali mať sekcie názvu, miniatúry a úvodu samostatné odkazy na tú istú podstránku.


V tomto prípade je to modré políčko, ktoré je názvom odkazu na to isté miesto ako úvod (sivé políčko) a miniatúra obrázku (najväčšie, červené políčko). Malo by to byť riešené jedným odkazom, ktorý zahŕňa všetky tri prvky namiesto troch samostatných odkazov, ktoré potom oslabujú hodnotenie stránky.

5. Prečítajte si viac

Pokúste sa vyhnúť výrazu „prečítajte si viac” ako kotviacemu textu pre odkaz na celý článok. Mali by ste navrhnúť stránku takým spôsobom, aby kliknutie na článok bolo pre používateľa zrejmou voľbou, ak si chce prečítať podrobnosti.

Použitie kotvy „prečítajte si viac” komplikuje vyhľadávaču Google určiť, aké vyhľadávacie požiadavky sú pre vašu stránku najvhodnejšie, keďže najbežnejšou kľúčovou frázou je... „prečítajte si viac”.

6. Prvý odkaz sa počíta

Legendárna funkcia implementovaná do algoritmu Google a jeho botov. Z laického hľadiska možno povedať, že ak sú na stránke početné odkazy smerujúce na rovnaké miesto, iba prvý prehliadaný odkaz sa počíta, ostatné sú ignorované. Okrem toho existuje ešte jedna nevýhoda – aj keď sa berie do úvahy iba prvý odkaz, pozícia stránky sa rozdelí medzi všetky odkazy na stránke, aj keď ich algoritmus nepoužije. Samozrejme, neexistuje zaručený spôsob ako zistiť, či pravidlo „prvý link sa počíta” skutočne funguje, ale stojí za to držať sa ho. Je to jednoducho výhodnejšie.

Ako by malo vyzerať vnútorné odkazovanie?

Všetko závisí od vašej predstavy – chcete byť hodnotení podľa určitej podstránky v požiadavkách na vyhľadávanie alebo iba chcete, aby bola táto podstránka prepojená s ostatnými podstránkami webstránky. Toto určuje, ako by mal odkaz vyzerať.
Ak chcete vytvoriť odkaz na určité kľúčové slovo, mali by ste odkazovať na krátke frázy, ktoré sú presným kľúčovým slovom alebo jeho blízkym synonymom. Môžete použiť toto jednoduché pravidlo pre každých 5 odkazov:

  • 2 sú presné kľúčové frázy
  • 2 sú synonymami tejto frázy
  • 1 je všeobecné slovo opisujúce tému (t. j. zdravie, počítače) alebo obchodný názov

Ak presmerujete návštevnosť z jedného článku na druhý, mali by ste vyberať texty, ktoré vyzývajú ku kliknutiu na odkaz alebo vytvoria možnosť pre vloženie príslušného Call to Action (CTA) elementu .

Zapamätajte si!

Neskrývajte odkazy pred používateľmi a botmi napríklad tým, že ich označíte rovnakou farbou akú ma pozadie. Takéto maskovanie Google rýchlo odhalí a penalizuje.

Autor: Tomasz Stopka

Vaše komentáre (0)
Redaktori WhitePress si vyhradzujú právo odstrániť urážlivé komentáre, ktoré obsahujú vulgárne slová alebo nesúvisia s predmetom správy.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Číťať všetko
  • Článok ešte nebol komentovaný.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Czytaj całość
Odporúčané články