Presmerovanie - 301 a iné – čo sú a ako ich môžeme použiť?

O celom rozsahu rôznych presmerovaní sa dá veľa prečítať v článkoch, na sociálnych médiách a diskusných fórach. Presmerovanie 301 sa zdá byť odpoveďou na všetky naše internetové problémy v súvislosti s tým, čo sa môže stať našej webovej stránke. Trest od  Googlu? Presmerujte. Nová verzia stránky s inou štruktúrou adresy ? Presmerujte. Zvýšenie sily podstránok? Presmerujte. Ale čo presmerovanie vlastne je…?
Začnite zarábať peniaze dnes.
Zaregistrovať sa zadarmo

Čo sú presmerovania a ako ich používať

Existuje niečo horšie než keď vám váš obľúbený stánok s kebabom, ktorý navštevujete každý deň, náhle odsťahujú niekam inam? Horšie je už len to, že neviete kam! Žiadna stopa, odkaz - nič! Michał Sadowski, majiteľ spoločnosti Brand24, by sa s vami vedel podeliť o svoje skúsenosti týkajúce sa tejto témy.

Takže, čo má stánok s kebabom spoločné s internetom a SEO? Nuž, používateľ navštevujúci vašu stránku XYZ môže byť tiež zmätený, keďže tu vždy našiel zmysluplný a užitočný obsah a ten zrazu zmizne. Je preč. Jedinú vec, ktorú vidí je správa: „Stránka, ktorú hľadáte, neexistuje.“ GoogleBot môže byť tiež dosť zmätený, keď sa musí vysporiadať s chýbajúcim obsahom na adrese, ktorú už navštívil. Toto môže mať samozrejme dominový efekt na viditeľnosť vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Takže, čo môžete urobiť, aby  ste sa uistili, že váš používateľ sa nebude cítiť zmätený? Jediné, čo potrebujete urobiť je zavesiť tabuľu s oznamom: „Presťahovali sme sa iba za roh.“ Pre internetové stránky potrebujete použiť presmerovanie.

No dajme kebabológiu bokom.

Keď máte webstránku, skôr či neskôr narazíte na problém prenosu dát/informácií z jednej adresy na druhú. Môže to byť nový názov domény, alebo len jednoduché presťahovanie podstránky.

Bez ohľadu na dôvod, oplatí sa zabezpečiť stály prístup k vašim informáciám – za predpokladu, že to stojí za to. Ako zistíte, že to naozaj za to stojí?

Google Analytics

Prihláste sa do svojho Google Analytics účtu a choďte na prehľad Behaviour/Správanie. Potom, vyberte Overview/Prehľad, a v tabuľke vpravo, vyberte ‘view full report’/zobraziť celý prehľad.

Po kliknutí sa zobrazí pomerne komplikovaná tabuľka s veľkým množstvom dát. Tu vás najviac zaujíma vyhľadávacie pole. Môžete doň vložiť adresu stránky, na ktorú sa dívate a potrebujete ju presťahovať, skontrolujte však, či táto konkrétna podstránka generuje návštevnosť.

Môže sa stať, že konkrétna podstránka, ktorú plánujete presunúť vygeneruje iba 10 z celkového počtu miliónov zobrazení. V prípadoch, ako je tento, je veľmi pravdepodobné, že použitie presmerovania nie je potrebné.

Ak sa však chcete uistiť či sa vám oplatí presmerovať danú stránku, môžete urobiť ešte jeden test:

Majestic SEO

Dokonca aj bezplatná verzia účtu Majestic vám umožní zistiť, či stojí za to nastaviť presmerovanie. Ak sa ukáže, že daná podstránka negeneruje návštevnosť, ale obsahuje veľa odkazov, mali by ste zvážiť presmerovanie adresy na podobnú podstránku alebo hlavnú stránku. Vďaka tomu sa odkazy nestratia a sila webovej stránky zostane prakticky nedotknutá.

Ak adresa neobsahuje žiadne prichádzajúce odkazy, nastavenie presmerovania by bolo zbytočné.

Úplné presmerovanie

Ak idete presmerovať napríklad starú verziu online obchodu na novú, je veľmi pravdepodobné, že sa neoplatí zameriavať sa na individuálne podstránky, ale radšej presmerovať všetko zo starej adresy na novú.

Jednou bežnou stratégiou presmerovania starého obchodu na nový je presmerovanie starých podstránok s produktmi na nové podstránky rovnakej kategórie. Týmto spôsobom si majiteľ obchodu môže byť istý, že používateľ skončí na stránke, ktorá je najpodobnejšia tej, ktorú hľadá. Je to dobré riešenie najmä pre veľké stránky, kde nie je jasné, či budeme vedieť presmerovať 1 : 1 – čo znamená 1 stará podstránka s produktom sa presmeruje na novú podstránku s rovnakým produktom.

Presmerovanie – takže čo to presne je?

Presmerovanie  je spôsob akým www server pre danú internetovú stránku informuje váš prehliadač o potrebe prejsť na inú adresu, aby získal prístup k obsahu. Existuje niekoľko spôsobov presmerovania. Najpopulárnejšia je úprava súboru .htaccess, v ktorom zadáte potrebné pravidlá.

Presmerovanie je možné rozdeliť podľa kódu, ktorý server pošle prehliadaču.

Redirect 301 (trvalý prevod) je najpopulárnejší spôsob presmerovania.
Toto presmerovanie Google roboty čítajú ako: „Obsah bol k dispozícii na adrese A, ale teraz bude k dispozícii iba na adrese B.“ Použitie tohto typu presmerovania znamená, že obsah je k dispozícii vo výsledkoch vyhľadávania iba na jednej cieľovej adrese. Toto presmerovanie je užitočné napríklad pri odstraňovaní duplicitného obsahu. Používateľ si zvyčajne nevšimne, že bol presmerovaný, pretože k tomu dôjde pred načítaním súborov pripojených na stránku.

Redirect 302 (nájdené) je veľmi podobné ako presmerovanie redirect 301. Hlavný rozdiel spočíva v tom, že indexujúce roboty považujú tento typ presmerovania za „dočasný“. To znamená, že index prehliadača obsahuje aj starú aj novú adresu. Z pohľadu používateľa je ťažké odsledovať moment, kedy sa adresa zmení.

Populárne 301 presmerovania

Ľudia sa často pýtajú ako presmerovať stránku  z verzie „bez www“ na verziu „s www“ a naopak. To má pravdaže dopad na viditeľnosť stránky vo výsledkoch vyhľadávania a je ideálnym doplnkom možnosti výberu preferovanej domény v službe Google Search Console.

Presmerovanie domény z www na bez www:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.example.com [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://example.com/$1 [L,R=301]

Presmerovanie domény z bez www na s www:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [L,R=301]

Tieto presmerovania sú obzvlášť užitočné pre majiteľov webových stránok, ktorí chcú mať svoju stránku na jednej špecifickej adrese, a radi by sa vyhli zbytočnému duplicitnému obsahu.

Presmerovanie určitej podstránky na inú:

RedirectMatch 301 /category/file.php http://example.com

Alternatívy k presmerovaniu v .htaccess súbore:

Je možné, že nebudete môcť upraviť súbor .htaccess. V takom prípade existuje iný spôsob presmerovania používateľov a Google robotov na novú adresu:

 

PHP presmerovanie

Do súboru index.php alebo iného, ktorý je zodpovedný za zobrazovanie obsahu, je potrebné pridať čo najvyšší kód:

<?php

header("Location: http://example.com/index.php");
die();
?>

To umožní používateľom a Google robotom presmerovanie na novú adresu.

JavaScript presmerovanie

Pri presmerovaní použitím JavaScript potrebujete len pridať jednoduchý kód na stránku:

<script type="text/javascript">

window.location = "http://www.example.com";
</script>

Ako môžem skontrolovať, o ktorý typ presmerovania ide?

Ak chcete vyskúšať metódu presmerovania na danú stránku, použite nástroj na „odpočúvanie“ na stránke. Najjednoduchší spôsob nájdete tu https://websiteadvantage.com.au/Response-Redirect-Header-Checker#heading-ToolResult. Vložte adresu, skopírujte CAPTCHA a tu sú vaše výsledky.

 

Dole nájdete kód presmerovania – v tomto prípade 301.

Informácie pre Google robotov

Presmerovania nemusia byť pre používateľov vždy viditeľné. Niekedy stačí informovať indexujúcich robotov, že obsah je dostupný na inej adrese. Je to vynikajúce riešenie v situáciách, keď máte rovnaký obsah na niekoľkých rôznych miestach (dokonca aj na iných stránkach) a ak chcete indikovať vyhľadávaču Google zdroj nášho obsahu. Preto je vhodné použiť kanonický tag, ktorý vám umožní indikovať stránku obsahujúcu zdroj obsahu pomocou príslušného tagu v časti <head>. Kanonické tagy sú druhom presmerovania pre indexujúce roboty.

Je však potrebné uvedomiť si, že indexujúce roboty môžu brať do úvahy pravidlá, na ktoré sa vzťahuje toto označenie, ale aj nemusia.

Tu je niekoľko príkladov použitia kanonických tagov:

 

 

Rovnaká stránka s popisom produktu má dynamické URLs adresy v závislosti od relácie používateľa a/alebo od jeho preferencií vyhľadávania.

https://www.example.com/products?category=dresses&color=green

https://example.com/dresses/cocktail?gclid=ABCD

https://www.example.com/dresses/green/greendress.html

Blogový systém automaticky ukladá rôzne URLs adresy, ak vložíte rovnaký príspevok do rôznych sekcií.

https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/

https://blog.example.com/green-things/green-dresses-are-awesome/

Váš server je nakonfigurovaný tak, aby prezentoval rovnaký obsah pre www stránky subdomén a protokolov http.

http://example.com/green-dresses

https://example.com/green-dresses

http://www.example.com/green-dresses

Obsah, ktorý umiestnite do tohto blogu za účelom distribúcie na iné webové stránky, sa čiastočne alebo úplne replikuje na iné webové stránky.

https://news.example.com/green-dresses-for-every-day-155672.html (post after distribution)

https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/3245/ (original post)

Zdroj: https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=en

Na čo si dávať pozor?

Musíte si dávať pozor na presmerovania, ktoré v skutočnosti nie sú presmerovaniami. Niekedy po domácky stvorení webmasteri prídu s „brilantnou“ myšlienkou presmerovania nahraním obsahu novej stránky na iframes. Ak máte podozrenie, že pri presmerovaní niečo nie je v poriadku, prečítajte si kód stránky a zistite, či sa tam nenachádzajú nejaké rámce (frames).

Zhrnutie

Presmerovania sú výkonným nástrojom, ktorý sa oplatí používať od prvého dňa vytvorenia internetovej stránky. Existujú fámy, že presmerovanie redirect 301 môže byť použité na positioning. Ak však chcete o tejto téme získať viac informácií, obráťte sa na priateľského link buildera.

Vaše komentáre (0)
Redaktori WhitePress si vyhradzujú právo odstrániť urážlivé komentáre, ktoré obsahujú vulgárne slová alebo nesúvisia s predmetom správy.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Číťať všetko
  • Článok ešte nebol komentovaný.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Czytaj całość
Odporúčané články