Ako vybrať najvhodnejšie kľúčové slová pre SEO?

Komplexná analýza kľúčových slov je jedným zo základov pre dôkladnú SEO. Ak neurobíte ich dôkladnú analýzu, môže to pre vás v budúcnosti znamenať isté obmedzenie. Hoci pozícia pre zadanú frázu pri vyhľadávaní môže byť vysoká, pre vás to neznamená, že získate akýkoľvek benefit.
Začnite zarábať peniaze dnes.
Zaregistrovať sa zadarmo

Čo sú kľúčové slová?

Kľúčové slová sú slová, ktoré zadávame do vyhľadávača Google, keď hľadáme určitú službu, produkt, alebo informáciu. Kľúčové slová sú tiež známe ako frázy, alebo kľúčové frázy.


Vyhľadávané kľúčové slovo

Keď rozprávame o kľúčových slovách v súvislosti so SEO, máme na mysli ich rozdielne typy:

  • branding (t.j. názov spoločnosti, obchodná značka) – kľúčové slová, ktoré zadávajú používatelia internetu do vyhľadávacieho políčka, ak nepoznajú internetovú adresu určitej spoločnosti, ktorú chcú nájsť. Vo väčšine prípadov webstránka toho nepotrebuje veľa, aby sa zviditeľnila na top pozícii výsledkov pri vyhľadávaniach značky, ktorú reprezentuje. Toto je výsledkom niekoľkých jednoduchých faktov:
    • názov spoločnosti je zvyčajne unikátny (keď si vyberáte názov spoločnosti, skontrolujte si, či neexistuje podnik zaregistrovaný pod názvom, ktorý sa vám páči, aby ste sa tak vyhli zámene a uistili sa, že sa objavíte na prvej pozícii pri vyhľadávaní podľa názvu),
    • názov domény je často totožný s názvom spoločnosti, takže vyhľadávanie podľa názvu zaradí webstránku vo výsledkoch vyhľadávania na vysokú pozíciu.
  • všeobecné kľúčové slová - frázy pozostávajúce z jedného, alebo dvoch slov, najčastejšie vyhľadávané ľuďmi, ktorí sa zaujímajú o určitý druh služby, ale ich výber ešte stále nie je istý. Top pozícia pri výsledkoch vyhľadávania nie vždy znamená obrovské zisky. Okrem toho, optimalizácia vyhľadávacich nástrojov pre všeobecné frázy je oveľa obtiažnejšia kvôli tvrdej konkurencii. Príkladmi takých slov sú:
    • topánky
    • cestovanie
    • hodinky
  • long tail frázy - sú to frázy pozostávajúce z viac než dvoch slov. Používatelia internetu, ktorí ich zadávajú do vyhľadávacieho políčka, majú pevnú preferenciu, pokiaľ ide o hľadané výrazy, a vedia čo hľadajú. Optimalizácia webu pre vyhľadávače takýchto kľúčových slov je zvyčajne ľahšia, keďže je menej konkurencieschopná. Niekoľko príkladov:
    • zimné kožené topánky
    • cestovanie na Kubu
    • pánske hodinky s remienkom


Vyššie uvedený sumár uvádza webstránky používané na obchodné účely v súvislosti s predajom alebo reklamou na produkt, či službu. Okrem takýchto vyhľadávaní by sme mali tiež spomenúť kontrolu jednoduchých faktov za použitia kľúčových fráz, ako sú „hlavné mesto Kene”, „ako uviazať kravatu”, alebo „prezident Českej republiky”.

Kľúčové frázy a ich dĺžka sú prehľadne opísané v nižšie uvedenom grafe:

Zdroj: http://www.mediart.pl/

Zhrnutie:

  • Čím menej slov obsahuje zadaná fráza, tým častejšie je zadávaná do vyhľadávacieho políčka, ale čím je fráza kratšia, jej konkurencieschopnosť narastá (je ťažšie efektívne optimalizovať dané slovo) a je to nákladnejšie.
  • Viac slov predstavuje menej konkurencieschopnosti danej frázy, ale tiež sa objavuje zriedkavejšie pri vyhľadávaní.

Za zmienku stojí dodať, že dlhšie frázy predstavujú presnú potrebu, ktorá zase vedie užívateľa k presnému výsledku, ktorý hľadal.

Ako vybrať kľúčové slová?

Poznáte typy kľúčových slov, poznáte ich charakteristiku, ale ako ich vybrať? Tu je niekoľko tipov:

1. Napíšte služby a produkty, ktoré dodávate

Toto je najzákladnejší a často najefektívnejší spôsob vytvorenia zoznamu kľúčových fráz pre SEO. Za zmienku stojí tiež segment trhu, v ktorom pôsobíte. Ak poskytujete svoje služby lokálne (t.j. v rámci mesta, kde sa nachádzate), je vo všeobecnosti vhodné pridať názov mesta, keďže väčšina používateľov internetu vyhľadáva danú službu s ohľadom na isté miesto.

Nižšie nájdete niekoľko príkladov obchodných služieb:

  • Príklad 1: počítačové služby v Košiciach:
    • opravy počítačov Košice,
    • opravy notebookov Košice,
    • čistenie notebookov Košice.
  • Príklad 2: Internetový obchod s doplnkami pre Apple:
    • iPhone 4S kryt,
    • iPhone 6 batéria,
    • nabíjačka iPhone 4.

2. Použite návrhy možností od Google

Pri zadávaní určitej frázy do vyhľadávača, vám Google ponúkne zoznam možností, ktoré môžu obsahovať nejaké dodatočné infromácie. Také tipy sa nachádzajú na dvoch miestach:

  • V zozname výsledkov vyhľadávania:

  • Vo vyhľadávacom poli:

Možnosti nie sú užitočné iba pre tých, ktorí hľadajú určitý produkt alebo službu, ale aj pre tých, ktorí produkt alebo službu ponúkajú a hľadajú vhodnú frázu pre SEO. Možnosti vyhľadávania pozostávajú zo slov, ktoré sme zadali a ktoré často vyhľadávajú ostatní používatelia internetu.

3. Použite nástroj Ubersuggest tool - Ubersuggest

Ubersuggest je nástroj, ktorý funguje podobne ako ponúkané možnosti od vyhľadávača Google. Napísaním jedného slova dostanete zoznam súvisiacich termínov, ktoré môžu byť použité pre SEO, keďze sú vyhľadávané ďalšími používateľmi. Využívanie tohto nástroja je veľmi jednoduché.

Jednoducho napíšte základné kľúčové slovo do políčka č. 1, v políčku č. 2 si vyberte jazyk a potom kliknite na č. 3 - ponuka. Tu sú niektoré výsledky, ktoré získate, ak zadáte výraz „poznávacie zájazdy”.

Veľmi podobný zoznam by ste získali, ak by ste vo vyhľadávaniach zadali:

  • poznávacie zájazdy a,
  • poznávacie zájazdy b,
  • poznávacie zájazdy c

a pridali možnosti ponúkané vyhľadávačom Google. Ubersuggest to robí automaticky.

4. Použite nástroj keyword.io tool -  https://keywordtool.io/

KeywordTool je podobný vyhľadávač. Funguje tak, ako Ubersuggest, ale poskytne vám viac výsledkov. Jeho používanie je ľahké a intuitívne.

Základné kľúčové slovo by malo byť napísané v políčku č. 1 a jediné, čo potrebujete urobiť je – kliknúť na tlačítko č. 2.
Tu sú vyhľadávania:

5. Použite nástroj Google AdWords planner tool

Ďalší nástroj, ktorý vám pomôže pri vyhľadávaní najrelevantnejších kľúčových fráz. Ak ho chcete používať, musíte sa prihlásiť do svojho účtu Google a zadať adresu: https://ads.google.com/intl/sk_sk/home/tools/keyword-planner/. Získať zoznam kľúčových fráz je ľahké. Jednoducho skontrolujte možnosti „Hľadanie ponúk kľúčových slov”.

Potom do políčka č. 1 napíšte kľúčovú frázu (v tomto príklade použijeme frázu „krmivo pre psov”) a kliknite na tlačítko č. 2 – pozrite si návrhy.

Výsledky by mali vyzerať takto:

Ako analyzovať, či kľúčové slová generujú návštevnosť?

Ak mate úplný zoznam kľúčových fráz vytvorených pomocou vyššie menovaných nástrojov, stačí už len skontrolovať, ako často používatelia Google vyhľadávajú danú frázu. Možete to tiež urobiť za použitia vyššie spomínaného plánovača Google AdWords. Choďte na adresu: https://ads.google.com/intl/sk_sk/home/tools/keyword-planner/ vyberte si možnosť „stiahnite si zoznam vyhľadávaní kľúčových slov” a prilepte kľúčové frázy, ktoré chcete skontrolovať do políčka.

Potom kliknite na „zobraziť počet vyhľadávaní”. Príklad výsledkov vyhľadávaní nájdete nižšie:

V stĺpci „priemerný počet vyhľadávaní” sa zobrazí priemerný počet vyhľadávaní pre danú frázu. Okrem toho, ak kliknete na ikonku „prehľad plánov” (vľavo), uvidíte prognózy na ďalší rok.

Ako môžete vidieť, niektoré kľúčové slová majú sezónny charakter, čo znamená, že ich popularita zavisí od ročného obdobia.

Ako interpretovať informácie, ktoré sa týkajú priemerného počtu vyhľadávaní pre danú frázu? Môžete predpokladať, že ak skončíte na top pozícii výsledkov vyhľadávaní pre danú kľúčovú frázu, vašu stránku navštívi počet užívateľov uvedený v údajoch? Bohužiaľ, nie je to také jednoduché.

Čo ovplyvňuje konkurencieschopnosť kľúčových slov?

Posledným, no nie menej dôležitým faktorom pri výbere kľúčových fráz pre SEO je konkurencieschopnosť. Táto ovplyvňuje náklady na optimalizáciu danej frázy a čas, za ktorý sa to dá realizovať. Zhodnotenie konkurencieschopnosti vyžaduje odborné znalosti SEO a trochu skúseností. Z tohto dôvodu, nižšie nájdete uvedené len všeobecné faktory, ktoré ovplyvňujú konkurencieschopnosť kľúčových fráz:

  • Trhový segment – najkonkurencieschopnejšie slová pre dané odvetvie sú spojené s najziskovejšími oblasťami, ako sú financie, bankovníctvo a poisťovníctvo.
  • Počet konkurentov – čím viac webstránok a spoločností existuje v danej oblasti, tým ťažšie je dosiahnuť lepšiu pozíciu ako vaši konkurenti.
  • SEO optimalizácia webstránok vašej konkurencie – čím lepšie sú optimalizované webstránky pre danú frázu, tým je tažšia SEO optimalizácia pre vašu vlastnú webstránku. Viac informácií o SEO optimalizácii prinesieme v ďalších článkoch.
  • Počet odkazov vedúcich ku konkurencii a ich kvalita – je ťažšie získať lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania, ak vaši konkurenti majú veľké množstvo kvalitných odkazov.

Autor: Karol Soja

Vaše komentáre (0)
Redaktori WhitePress si vyhradzujú právo odstrániť urážlivé komentáre, ktoré obsahujú vulgárne slová alebo nesúvisia s predmetom správy.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Číťať všetko
  • Článok ešte nebol komentovaný.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Czytaj całość
Odporúčané články