Ako vybrať kľúčové slová, ktoré generujú návštevnosť aj predaj a súčasne sa dá pracovať s ich pozíciou?

Ako vybrať kľúčové slová?
Vieš, čo je to topical authority? Vieš tento jav využiť tak, aby Ťa Google uznal za experta a zobrazil vysoko vo výsledkoch vyhľadávania? Na začiatok krátke Q&A
Začnite zarábať peniaze dnes.
Zaregistrovať sa zadarmo

Potrebujem špeciálne nástroje na vyhľadávanie kľúčových slov?

Odpoveď znie: áno.

Ak hľadáš návrhy na kľúčové slová na umiestnenie svojho webu v Google, tak využívanie vyhľadávača slov je nevyhnutné. Lebo aká je alternatíva? Dohady, rady od kamarátov, hádanky? Nie, zabudni na to – kľúčové slová, ktoré Ti napovedá intuícia majú veľmi nízku hodnotu a fungujú... slabo prípadne vôbec. Preto sa oplatí siahnuť po nástroje, ktoré Ťa vyzbroja kľúčovými slovami, ktoré užívatelia Google skutočne vyhľadávajú.

Musím platiť za nástroje na vyhľadávanie kľúčových slov?

Odpoveď znie: nie. Ale radšej áno.

Tak platiť alebo nie?

Situácia vyzerá tak, že na trhu sú dostupné bezplatné nástroje, za polovičnú cenu a takisto platené. Ako určite viete, tie bezplatné sú zväčša úplne základné. Pri použití tohto typu vyhľadávača kľúčových slov, samozrejme nájdeš nejaké frázy za účelom umiestnenia webovej stránky. Ale nedozvieš sa o nich veľa. Nebudeš môcť posúdiť, ktoré slovo bude vhodné pre Tvoju stratégiu.

Zo žiadnych bezplatných nástrojov sa nedozvieš, aké sú súvisiace frázy, ktoré je potrebné umiestniť na tej istej stránke ako vybrané kľúčové slovo. Tieto slová zvyšujú sémantický kontext okolo Tvojej frázy, vďaka čomu Google lepšie rozumie a hodnotí obsah.

Pozri, ako Ti Senuto pomôže nájsť frázy, ktoré prinesú návštevnosť a predaj a zároveň môžeš pracovať s ich pozíciou.

sk_keyword_explorer

Disclaimer: je veľmi jednoduchý a súčasne neobyčajne dômyselný spôsob vyhľadávania kľúčových slov pre stránku. Stavím sa, že si ho obľúbiš, lebo je dôvod. Pozri si 11 hotových tipov a spôsobov na efektívne vyhľadávanie kľúčových slov.

1. Kľúčové slová zo Senuto pomôžu Tvojej stránke dosiahnuť väčšiu návštevnosť– topical authority

Podľa koncepcie topica authority, Google uprednosťuje posielať svojich užívateľov na webové stránky, ktoré sú podľa neho expertmi v danej problematike. Odbornosť stránky sa posudzuje na základe rozsahu, v akom obsah pokrýva všetky kľúčové slová v rámci zvolenej témy. Mali by sme sa už vzdať písania textu pre jedno kľúčové slovo. V súčasnosti na to, aby Ťa Google ocenilo, musíš používať celé skupiny slov súvisiace s danou témou.

Ako to spraviť? Krok 1 je vyhľadanie všetkých kľúčových fráz, ktoré poskytnú Tvojmu webu vysokú úroveň topical authority. Odkiaľ ich vziať? Stačí použiť Senuto.

Príklad: Ak prevádzkujete eshop s  ”Šaty”, tak napr. na blogu by si mal mať pokrytých čo najviac tém súvisiacich s touto problematikou.

Vyber hlavné témy, následne k nim súvisiace slová a priprav toľko článkov, koľko treba!

Príkladové výsledky pre frázy ”Šaty” v databáze kľúčových slov Senuto.

Koncept topical authority funguje rovnako na úrovni jednotlivých článkov. To znamená, že píšuc článok pod slovným spojením ”Šaty”, mal by si mať v článku slová s ním spojené. Vďaka tomu Google lepšie pochopí a ohodnotí celý obsah.

2. Vyhľadávač kľúčových slov – užšie a ďalšie prepojenia medzi frázami

Musíš vedieť, že v databáze kľúčových slov vyhľadáš nielen frázy, ktoré obsahujú Tebou zadanú frázu, ale aj kľúčové slová súvisiace z hľadiska významu.

Ako vyhľadať tie prvé, čiže slová s dlhým chvostom? Pozri:

Príklad: Pripájam príklad pre frázu šaty. Výsledky boli zúžené používajúc filter: narrow.

 

sk_keyword_explorer_narrow

Kľúčové slová pre úzky strih sú však iba časťou fráz, ktoré nájdeš v Senuto. Systém Ti tež poskytne návrhy kľúčových slov, ktoré sémanticky súvisia so zadanou frázou. To znamená, že hľadaním kľúčových slov v Senuto nájdeš viac fráz ako v ktoromkoľvek inom nástroji. Ak chceš vygenerovať zoznam sémanticky príbuzných kľúčových slov, vyberte strih : wide.

match_wide

SK_keywordexplorer_wide

3. Vyhľadávanie iba tých kľúčových slov, vďaka ktorým je viditeľná konkurencia.

Je to jedna z mojich obľúbených možností! Vyhľadávaním kľúčových slov v Senuto môžeš obmedziť výsledky len na tie frázy, vďaka ktorým sú viditeľné konkrétne weby. Bude to užitočné napríklad vtedy, keď robíš rýchly prieskum kľúčových slov pre nový článok na blogu – vyhľadávaním fráz pre svoj článok urobíš zároveň aj základnú analýzu konkurencie.

sk_domains

Príklad: Do vyhľadávača Databázy kľúčových slov zadaj : večerné šaty. Po obdržaní zoznamu návrhovaných fráz, vyber domény vpravo (každá z nich je viditeľná pre dané slová v Google). Výsledkom je zoznam kľúčových slov tematicky súvisiacich s frázou večerné šaty, pre ktorú sa tieto webové stránky zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania. Použi ich vo svojom obsahu, a máš šancu predbehnúť konkurenciu v Google!

4. Vyhľadáš kľúčové slová na základe adresy domény alebo ľubovoľnej URL adresy (a nielen frázy, ktorú si zadal)

Pri vyhľadávaní kľúčových fráz sa zvyčajne spoliehaš na slová, ktoré vystihujú Tvoj biznis, predávané produkty alebo služby. My tu však ideme o krok ďalej – v Databáze kľúčových slov Senuto môžeš navyše vykonávať prieskum keyword reasearch na základe ľubovoľnej domény alebo URL adresy – napríklad svojho konkurenta!

Výsledkom bude, že zoznam kľúčových slov vygenerovaný systémom bude ešte viac prispôosobený Tvojim potrebám.

5. Podbrobné informácie týkajúce sa vybraného kľúčového slova

O frázach, ktoré vyhľadáš v Senuto sa dozvieš naozaj veľa. Vďaka týmto informáciám posúdiš, či sa vybrané slovo hodí do Tvojej stratégie. Rozhodneš sa, či máš šancu umiestniť svoju stránku ešte vyššie pre práve túto frázu.

Pri každom kľúčovom slove je zobrazená základná metrika, ktorú by si mal kontrolovať počas vyhľadávania fráz pre svoju stránku – priemerný mesačný počet vyhľadávaní. Hovorí o tom, ako často v priebehu mesiaca užívatelia zadávajú danú frázu v Google.

Skontroluješ aj sezónnosť kľúčového slova, čiže mesiac, v ktorom je najčastejšie zadávaná v vyhľadávači, a takisto Cost per click (CPC) frázy v systéme reklám Google Ads.

Navyše sa dozvieš, aké rozšírené výsledky sú viditeľné vo výsledkoch vyhľadania po zadaní daného kľúčového slova v Google.

sk_keyword_details

sk_keyword_details_2

sk_serp_analysis

sk_serp_analysis

Celé čaro však začína vtedy, keď klikneš na malú lupu pri vybranom kľúčovom slove. Týmto spôsobom sa dostaneš do môjho obľúbeného reportu – Podrobnosti kľúčovej frázy.

Nájdeš tam všetky informácie z platformy Senuto týkajúce sa daného kľúčového slova – dáta, o ktorých som spomínal predchvíľou, ako aj tie, o ktorých Ti poviem o chvíľu. Jednoducho: množstvo informácií pre toho, kto vyhľadáva kľúčové slová. Pre SEO odborníka, aj pre copywrittera.

6. Pokročilé filtrovanie kľúčových slov

Zoznamy kľúčových slov v Senuto obsahujú množstvo návrhov fráz. Dá sa v nich veľmi ľahko stratiť, keby nebolo filtrov, vďaka ktorým ľubovoľne zoradíš vyhľadané kľúčové slová. Nielenže existujú, ale sú aj veľmi intuitívne. Dôležité je, že do systému sa systematicky pridávajú ďalšie metódy filtrovania.

Aktuálne dostupné filtre sú zoradené do 5 kategórií :

Kľúčové slovo

  • Priemerný počet vyhľadávaní za mesiac
  • CPC
  • Rozšírené výsledky

Po kliknutí na vybranú možnosť sa rozbalí zoznam dostupných filtrov a ich varianty. Môžeš filtrovať slová ako Ty chceš – napr. : výberom fráz, ktoré sa skladajú z mnohých slov vytvoríš precíznu skupinu slov z dlhého chvosta.

Dôležité je, že filtre sa dajú ľubovoľne kombinovať. Navyše môžeš ukladať vybrané skupiny filtrov, aby si ich mohol využiť nabudúce.

7. Ukladanie skupín fráz – jednoduché vytváranie a spravovanie skupín slov

V Senuto si môžeš nielen ukladať obľúbené skupiny filtrov na triedenie kľúčových slov. Môžeš si uložiť aj skupinu vybraných fráz.

Napríklad, ak pracuješ pre viacerých klientov a vo fáze ponuky robíš dôkladný keyword research, ulož si vyhľadané kľúčové slová. Vďaka tomu nebudeš musieť prechádzať celým procesom opakovane, keď už začnete spolupracovať. Čas sú peniaze

Uložené skupiny fráz môžeš ľubovoľne filtrovať, a takisto vyexportovať do Excelu.

Po vyhľadaní kľúčových slov v Senuto si ulož vybrané frázy, aby

  1. Si sa k nim mohol neskôr vrátiť,
  2. Si ich mohol vyexportovať do Monitoringu Senuto (doporučujem info týkajúce sa zisťovanie pozícií v Google).

8. Databáza, ktorá stále rastie

Vieš o tom, že Databáza kľúčových slov Senuto neustále rastie? Znamená to, že by si mal dostať výsledky pre každú frázu, ktorú zadáš. Pripomínam však, že v Senuto vyhľadáš len tie kľúčové slová, ktoré sú skutočne vyhľadávané v Google.

To je dobre, pretože pri umiestňovaní stránky by Ťa mali zaujímať len tie ?.

9. Otázky zadávané v Google– Generátor otázok

sk_questions

Aké otázky kladú užívatelia v Google v súvislosti s danýou branžou? Čo hľadajú v Google v každej fáze nákupnej cesty? Je dobré poznať problémy svojich potenciálnych zákazníkov. Otázky, ktoré zadávajú v Google, môžeš preveriť v Senuto.

Ak poznáš otázky zadávané v kontexte Tvojho podnikania (alebo klienta, pre ktorého robíš keyword research), môžeš ich využiť počas plánovania obsahu na blog.

Je to skvelý zdroj informácií, ktorý nájde využitie aj v Tvojich marketingových materiáloch – mailingoch alebo na baneroch. V prípade otázok zadávaných v Google, dostaneš aj informácie o obľúbenosti a sezónnosti kľúčových slov. Pomocou prehľadu Podrobnosti kľúčových fráz, a dozvieš sa všetko, čo potrebuješ vedieť o vybranej fráze.

10. Skupiny fráz

A na koniec čerešnička na torte, ktorá poteší každého, kto často trávi čas vyhľadávaním kľúčových slov a jeho rukami prechádza množstvo fráz.

sk_word-groups

sk_word-groups

Na čo je založené spájanie fráz v Senuto? V SEO sa častokrát stáva, že pracujeme na veľkej databáze kľúčových slov, ktoré máme uložené v Exceli alebo súboroch Google Docs. Problém je v tom, že v tých 5 tisíc frázach je ťažko nájsť spoločný menovateľ a špecialisti sú niekedy prinútení ich dávať do skupín ručne.

Na šťastie v Senuto môžeš automaticky dať do skupín veľkú zbierku kľúčových fráz a:

  • pomocou niekoľkých klikov ich pridať do Monitoringu,
  • počítať štatistiky na úrovni skupiny, a nie jednotlivej frázy.

Príklad: Ak chceš pripraviť článok optimalizovaný pod frázu „Šaty”, po zadaní frázy algoritmus najprv vygeneruje všetky slová súvisiace s frázou „Šaty”, a následne ich podelí naskupiny, ktoré spolu súvisia na úrovni jazyka.

Zhrnutie

Na koniec len dodám, že Databázu kľúčových slov Senuto môžeš testovať 14 dní zdarma. Využi túto možnosť, lebo niečo mi hovorí, že ak raz vyskúšaš vyhľadávanie kľúčových slov týmto spôsobom, nebudeš sa chcieť so Senuto rozlúčiť ?.

Vaše komentáre (0)
Redaktori WhitePress si vyhradzujú právo odstrániť urážlivé komentáre, ktoré obsahujú vulgárne slová alebo nesúvisia s predmetom správy.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Číťať všetko
  • Článok ešte nebol komentovaný.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Czytaj całość
Odporúčané články