5 príkladov efektívnej natívnej marketingovej kampane

Internetový marketingový boom v reklamnom priemysle je stále prítomný. Mnohí podnikatelia sa museli s novým spôsobom propagácie zoznámiť a porozumieť mu. Facebooková stránka, AdWords, bannerové reklamy, SEO alebo advertoriály sú niektoré z príkladov "nového marketingu". Ich existencia následne viedla k nadmernému množstvu reklamy na internete – zasypali nás obrovské displeje, pop-up okná, ktoré spôsobili, že podráždenosť používateľov dosiahla kritický bod.
Začnite zarábať peniaze dnes.
Zaregistrovať sa zadarmo

Nadmiera automaticky otváraných okien a záplava reklám sú dobre známe každému používateľovi internetu. Táto skutočnosť po istú dobu vykazovala známky analógie k televízii, kde sa reklamné prestávky stali dlhšími a častejšími. Používatelia teda „unikli“ televízii a vybrali si internet, ale keď aj tu našli podobné stratégie, ostali sklamaní. So zákazníkom sa zaobchádzalo ako s cieľom ďalších a ďalších reklám. To je dôvod, prečo si väčšina používateľov nainštalovala AdBlock alebo iný softvér, aby sa bránila pred nadmerným zaťažením marketingom.

Moment, v ktorom sa objavila natívna reklama

Tvrdenie, že natívna reklama sa stala riešením vyššie uvedených problémov, by bolo prílišným zjednodušením. Natívny marketing sa nespolieha na ukrytie reklamy v obsahu spôsobom, ktorý klame publikum. Aby sme pochopili, čo je natívna reklama a prečo je taká efektívna, mali by sme vysvetliť, ako funguje a prečo je rovnako prospešná pre publikum, ako aj pre vydavateľa.

Natívna reklama začala expandovať po roku 2010 a bolo okamžite zrejmé, že sa líši od štandardnej grafickej reklamy. Vznikla z pojmu tzv. „bannerovej slepoty“ - používatelia internetu dlhodobo blokovali všetko, čo aspoň trochu vyzeralo ako reklama, napriek tomu, že obsah bol prezentovaný objektívnejším spôsobom.

Dve slová, mnohé definície

Veľa ľudí nie úplne chápe to, čo je natívna reklama, pretože ju často rôzni odborníci definujú rôzne. Najlepším spôsobom, ako ju vysvetliť, je uviesť príklady. Preto by sme namiesto definície „natívnej reklamy“ nájdenej v Oxfordskom slovníku vymenovali, čo môže predstavovať spomínanú formu marketingu:

 

  • Advertoriál (sponzorovaný článok),
  • Content marketing,
  • Sponzorovaný príspevok na Facebooku alebo iný obsah zo sociálnych médií,
  • Nevtieravý obrázok, nový príbeh
  • Video obsah,
  • Text zverejnený v tlači,
  • Umiestnenie produktu.

 

Marketing s využitím vyššie uvedených prostriedkov musí mať jednu spoločnú vec, bez ohľadu na zvolený spôsob reklamy - reklama nesmie iritovať. „Podráždenie“ je, samozrejme, veľmi subjektívne, preto ho niektorí odporcovia natívnej reklamy nazývajú podvodom. Vyplýva to z jednoduchého faktu - tvorca reklamy musí byť inteligentný, šikovný a intuitívny, aby vytvoril efektívny natívny reklamný obsah. Na jednej strane máte produkt alebo službu, ktorú chcete spropagovať a na druhej strane musíte dodržiavať normy a novinársku etiku. Aj tak však všetko končí obsahom, ktorý musí byť vynikajúci (o čo vždy ide). Dôkazom čoho sú najúspešnejšie natívne reklamy.

1. Natívna off-line reklama. Hoci sa natívny marketing objavuje častejšie na internete, patrí k oveľa starším vynálezom (aj keď práve internet dostal túto metódu do popredia). Nachádza sa v klasických tlačených knihách. Je to vidieť na obrázku nižšie, kde bola tesne pred poslednou kapitolou knihy vložená stránka s textom: „Koniec. Ak fajčíte, váš príbeh sa skončí štatisticky o 15% skôr, ako by mal.“


Zdroj: http://cached.imagescaler.hbpl.co.uk/resize/scaleWidth/618/?sURL=http://offlinehbpl.hbpl.co.uk/News/OMC/E115E519-9D6F-6595-DAA02081E616BAA3.jpg

2. Ak by sme sa vás spýtali, čo si pamätáte z ceremoniálu odovzdávania Oscarov, vašou najpravdepodobnejšou odpoveďou by bola táto fotografia - slávna selfie.

Pamätáte si to, však? Marketingový špecialista považuje spoločnosť Samsung za najväčšieho víťaza tohto gala večera v roku 2014 a vynikajúci príklad natívnej reklamy. Celebrity, ktoré vidíme na obrázku, nasnímali fotografiu pomocou Samsung Galaxy Note 3. Prečo ju radíme medzi natívnu reklamu? Celá photo op (príležitosť na fotenie) vyzerá úplne prirodzene, aj keď išlo o kórejskou značkou naplánovanú kampaň. Spoločnosť Samsung zaplatila 20 miliónov USD, aby mohla byť prítomná na odovzdávaní Oscarov. Výsledkom čoho je ... Plánovaná spontánnosť?

Zdroj: http://assets-s3.usmagazine.com/uploads/assets/articles/71154-ellen-degeneres-oscar-selfie-samsung-phone-product-placement-report/1394132851_ellen-degeneres-oscars-selfie-zoom.jpg

3. Natívnu reklamu šikovne použili aj poľské internetové médiá. Populárny vplyvný webový portál NaTemat.pl je jedným z najväčších zástancov natívnej reklamy na webe. Vytvoril si vlastnú kampaň. Jeho šéfredaktor, Tomasz Machala, v nej opísal svoj bežný deň. Myšlienka bola veľmi dômyselná – vedúci mienkotvorného portálu ukazuje svojim čitateľom, čo v bežný robí a ako si počína. Čítame o jeho brífingoch alebo rannej káve. Môžeme sa s ním stretnúť v súkromnejších situáciách: hovorí publiku, kde študoval, pracoval a ako ho ovplyvnilo poľské hlavné mesto Varšava. Jednoduché, však? No pod celým obsahom bola skrytá správa - celý text bol ilustrovaný obrázkami, na ktorých mal Tomasz džínsy značky Levi's.

Zdroj: http://interpretacje.natemat.pl/57547,interpretacje-tomasz-machala

Čerešničkou na torte tejto marketingovej kampane bola informácia pre čitateľov, že šéfredaktor „má na sebe oblečené button-fly džínsy (teda so zapínaním na gombíky) rovného strihu značky Levi's 501 v kombinácii so sivou bundou a pruhovanou košeľou. Vyhrnuté nohavice harmonizujú s vysokými topánkami. Tento outfit dokonale kombinuje eleganciu a ležérnosť, čím vytvára sofistikovaný parížsky štýl obliekania“.

4. Predstavte si jednoduchú situáciu - navštívite webovú stránku spoločnosti Ryanair a kúpite si lístky na najbližší let. Máte tu účet, takže stačí sa prihlásiť a zadať známy kód captcha, ktorý je určený na odlíšenie ľudí od spam botov. Ale namiesto nejakých náhodných slov dostanete požiadavku zadať „MasterCard“.

Je to ďalší skvelý príklad natívnej reklamy a alternatívy k štandardnému reklamnému banneru, ktorý sa objavuje na webovej stránke. Reklama nie je rušivá, je prepojená s webom, na ktorom sa zobrazuje a zodpovedá potrebám zákazníka, ktorý za let aj tak zaplatí, takže mimochodom, MasterCard sa dokonale hodí.

5. Vždy, keď uvidíte niekde umiestnený nejaký produkt, okamžite si to všimnete a rozpoznáte ho ako reklamu. Máte pravdu. Okrem toho umiestnenie produktu možno považovať za formu natívnej reklamy. Stačí sa pozrieť na obrázok nasnímaný počas amerického X-Factoru.


Zdroj: http://im.ft-static.com/content/images/48df0fba-5009-11e0-9ad1-00144feab49a.img

Umiestnenie produktu dokazuje, že tento druh marketingu je efektívnejší ako agresívne promo. Chceli by ste radšej vidieť 30-sekundovú reklamu so Santa Clausom v kamióne alebo počúvať porotu, ktorá popíja ľadovo chladnú kolu?

Natívne reklamy sú aktuálnym riešením dnes, aj do budúcna

Natívny marketing nás sprevádza celé roky a bude to robiť aj naďalej. Jeho potenciál nezostane nepovšimnutý. Mnohí odborníci na marketing vidia potrebu zmeny v reklame z drzej, invazívnej reklamy na prirodzenejší spôsob komunikácie, pri ktorej sa správa prijíma s celým jej obsahom. Je isté, že natívna reklama je budúcnosť a je to aj najpopulárnejšia forma marketingu v USA.

Jedna vec na záver

Natívne reklamy sa často objavujú ako súčasť väčšieho obsahu. Majte to na pamäti, najmä preto, že bannerové kampane trvajú iba niekoľko týždňov, zatiaľ čo prirodzený obsah môže na internete zostať navždy.

Vaše komentáre (0)
Redaktori WhitePress si vyhradzujú právo odstrániť urážlivé komentáre, ktoré obsahujú vulgárne slová alebo nesúvisia s predmetom správy.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Číťať všetko
  • Článok ešte nebol komentovaný.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Czytaj całość
Odporúčané články