Prehľad nástrojov na analýzu odkazov

Analýza prichádzajúcich odkazov, ktoré smerujú na danú webovú stránku je jednou z najzákladnejších aktivít ktoréhokoľvek špecialistu na SEO. Monitoring odkazov vám umožňuje sledovať návštevnosť, vývoj stránky a porovnávať ju s aktivitami vašich konkurentov. Existuje množstvo nástrojov na analýzu odkazov. Niektoré z nich sa neustále vylepšujú, zatiaľ čo iné ustupujú do úzadia a sú zabudnuté. Náš prehľad opisuje najobľúbenejšie a najpoužívanejšie nástroje medzi SEO expertmi a majiteľmi webových stránok.
Začnite zarábať peniaze dnes.
Zaregistrovať sa zadarmo

Ako používať nástroje na analýzu odkazov?


Nástroje na analýzu prichádzajúcich odkazov sa môžu využívať rôznymi spôsobmi, ale väčšinou sa používajú na:

  1. Porovnanie s konkurenciou – nástroje na monitorovanie spätných odkazov dokážu porovnať dve stránky a skontrolovať počet a kvalitu odkazov. Vďaka takémuto reportu dokážete zhodnotiť svoju situáciu a rozhodnúť, ktoré kvalitné odkazy ešte stále nesmerujú používateľov na vašu webovú stránku a ako môžete konkurovať ostatným. Mali by ste si pravdaže zapamätať, že odkazy sú iba súčasťou aktivít SEO – optimalizácia samotnej stránky je pre úspešné SEO rovnako dôležitá.
  2. Analýza aktivít konkurencie – keď uvidíte, aké odkazy získavajú vaši konkurenti, dokážete odpovedať na mnoho otázok týkajúcich sa ich aktivít, ako napríklad:
  • Akú metódu získavania odkazov používajú?
  • Majú vlastnú špecializovanú bázu podporných stránok (ukrytú pred robotmi webového prehliadača)?
  • Na ktorých stránkach publikujú svoje reklamné články?
  • Použili nejaké Black Hat SEO techniky?
  • Aké ďalšie služby s nimi spolupracujú?

Tieto poznatky vám môžu poskytnúť množstvo nápadov a môžete sa inšpirovať pri vypracovaní vlastnej stratégie linkbuildingu. Pamätajte však, že šikovní SEO odborníci dokážu majstrovsky ukryť svoje aktivity tak, že sa vám možno nikdy nepodarí uvidieť celý rozsah aktivít, ktoré vaša konkurencia vykonáva.

  1. Monitoring linkbuildingových kampaní – ak vám linkbuilding robia externé špecializované agentúry, mali by ste monitorovať ich aktivity. Report o získaných odkazoch nestačí. Celkovo vzaté, odkaz z malého predpredajného súkromného blogu, ktorý má nulovú hodnotu v očiach Google robotov, nestojí za peniaze, ktoré doň investujete.
  2. Monitoring negatívnych SEO kampaní – nediskutujme o tom, či existujú negatívne SEO aktivity, ale zamerajme sa na fakt, že niektorí konkurenti sa môžu pokúsiť spôsobiť pokles pozície vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Nástroje na analýzu odkazov a nástroj Disavow sú pravdepodobne jedinými efektívnymi prostriedkami v boji s negatívnym SEO.
  3. Zoznam všetkých prichádzajúcich odkazov – od prvého momentu náznakov získania odkazu, nástroj na analýzu odkazov uvedie zoznam celej bázy spätných odkazov, ktoré získate a označí tie, ktoré sú vašim snahám prospešné, a ktoré škodlivé.

Nástroje na bezplatnú analýzu

Vyhľadávanie odkazov prostredníctvom prehliadača


Pomocou Googlu môžete rýchlo vidieť odkazy, ktoré smerujú k vašej stránke zadaním príkazu „link“ a vašej domény do vyhľadávacieho poľa. Pamätajte, že toto je len ukážka odkazov vedúcich k vašej doméne, a preto by ste nemali očakávať, že sa tu zobrazia najdôležitejšie odkazy.

Dôležitá poznámka! Ak chcete vidieť viac výsledkov vyhľadávania, označte, že nepotrebujete odkazy vedúce z vašej vlastnej domény zadaním príkazu, ako je tento: „link:domain.com -site:domain.com“

Nižšie si môžete pozrieť príklad takéhoto vyhľadávania:

 

Google Search Console

https://search.google.com

Ak máte prístup do Google Search Console, môžete si stiahnuť zoznam vzorových odkazov na svoju doménu, ktoré uchováva Google. Táto informácia, žiaľ, nie je celkom úplná, keďže získate iba zoznam URL adries bez informácie o kotvách vedúcich k vašej stránke. Ak použijete GSC, môžete získať zoznam nedávnych odkazov alebo príklad všetkých leadov. GSC vám poskytne možnosť vygenerovať zoznam s až 100 000 odkazmi.

Aké informácie možno získať z Google Search Console?

  • Príklad nových odkazov (do 100 000)
  • Príklad všetkých odkazov (do 100 000)
  • Zoznam domén s najväčším počtom odkazov (do 1000)
  • Podstránky, na ktoré sa najviac odkazuje
  • Texty najčastejšie používané v kotvách

 

Backlinks Watch

http://www.backlinkwatch.com/

je jednoduchý nástroj, ktorý dokáže vykonať rýchlu analýzu prichádzajúcich odkazov, hoci báza odkazov je relatívne malá. Ak špecifikujete URL adresu domény, získate informácie týkajúce sa odkazov smerujúcich k nej (vrátane kotvy, PR, a nofollow atribút). Ak má odkaz podobu obrázku, zobrazí sa tiež. Rýchlosť prevádzky je veľkou výhodou tohto nástroja, ale jeho rozhranie nepodporuje jeho používanie.

Backlinks: Your Free Backlink Checker Tool

https://neilpatel.com/

Nástroj, ktorý prezentoval Neil Patel, známy digitálny marketér a odborník na SEO. Zoznam je prezentovaný prehľadnou formou a každý odkaz obsahuje parametre ako sú kotva, PR a pridelené DR. Keď sa zaregistrujete pomocou účtu Google, získate väčšiu databázu odkazov.

RankSignals

https://www.ranksignals.com/

Rýchly a jednoduchý nástroj, ktorý dokáže generovať základné informácie o odkazoch smerujúcich na vaše stránky - text v kotve a pozíciu stránky.


Comparison of free tools

Nástroj Veľkosť databázy pre stránku Whitepress
Google
Search Console
0
BacklinksWatch 357
RankSignals 0
Backlinks 1096

 

Platené nástroje (s dostupnými bezplatnými verziami)


MajesticSEO

https://www.majesticseo.com/

Jeden z najpopulárnejších nástrojov na analýzu odkazov s obrovskou databázou. Ľahko sa s ním pracuje a má užívateľsky nenáročné rozhranie, vďaka čomu sa príjemne používa, dokonca aj keď ste na SEO poli úplný nováčik. Majestic SEO môže poskytnúť veľmi zaujímavé dáta o prichádzajúcich odkazoch, napríklad:

  • diagramy rozloženia kotiev
  • diagramy rôznych typov odkazov (nofollow/dofollow, text/image)
  • rozdelenie odkazov - Fresh Index (nie starší ako 90 dní) a Historic Index (dáta o všetkých odkazoch)
  • informácie o odstránených odkazoch

Tento nástroj je spoplatnený a vo svojej bezplatnej verzii neposkytuje toľko informácií, ale umožní vám kontrolu mnohých dát vašej vlastnej domény, ak potvrdíte jej vlastníctvo.


 

Ahrefs

https://ahrefs.com/

Druhý najpopulárnejší nástroj analýzy odkazov. Poskytuje takmer také isté dáta a parametre odkazov, aké Majestic, iba v mierne odlišnej podobe. Výber medzi nástrojmi Ahrefs a Majestic závisí len od vašej osobnej preferencie a zvyku používania jedného alebo druhého rozhrania. Všetky dôležité informácie sú zobrazené formou grafov a vizualizácií, vďaka ktorým sú údaje zrozumiteľnejšie. Ahrefs tiež zobrazuje metriky o návštevnosti na sociálnych sieťach, vrátane lajkov, počtu zdieľaní na Facebooku, tweetov a retweetov na Twitteri.

MOZ Link explorer

https://moz.com/link-explorer

Nástroj vyvinutý spoločnosťou moz.com – jeden z najväčších SEO orientovaných portálov na webe. OpenSiteExplorer je menej zložitý než dva predchádzajúce nástroje a má oveľa menšiu databázu odkazov. Napriek tomu predstavuje všetky informácie zreteľným a zrozumiteľným spôsobom. Rovnako ako Majestic a Ahrefs, aj OSE poskytuje možnosť exportovať odkaz na ďalšiu analýzu.

SEO SpyGlass

http://www.seo-spyglass.com/

Na rozdiel od predchádzajúcich nástrojov, SEO Spyglass je desktopový softvér, nie softvér prehliadača, čo je zriedkavým javom pre nástroj na analýzu odkazov. SpyGlass je súborom nástrojov kombinovaných v jednej aplikácii a jeden z nich ponúka analýzu odkazov. Skôr než si stiahnete zoznam, môžete si vybrať parametre, o ktoré máte záujem, aby ste si uľahčili prácu. Veľmi užitočným parametrom je PenaltyRisk, ktorý zhodnotí riziko negatívneho vplyvu pre daný odkaz. Údaje o odkazoch sa dajú exportovať do formátu PDF (a ešte predtým, než to urobíte, sa dajú nakonfigurovať spôsobom, akým chcete aby sa zobrazili).

WebMeUp

http://webmeup.com/

Viacúčelový nástroj, ktorý nielen že analyzuje odkazy, ale taktiež pomáha so všeobecnou optimalizáciou webovej stránky. Rovnako ako SpyGlass, je schopný zhodnotiť možný negatívny efekt daného odkazu pomocou PenaltyRisk parametra – čím je tento nižší, tým je menšia šanca negatívneho ohodnotenia Googlom.

 

MonitorBacklinks

https://monitorbacklinks.com/

MonitorBacklinks je relatívne nový nástroj prezentujúci zozbierané údaje veľmi praktickým spôsobom. Databáza odkazov je, žiaľ, zatiaľ malá a preto sa nástroj zameriava skôr na monitoring už existujúcich odkazov, namiesto získavania všetkých ich parametrov.  

 

Čo uvidíte zadarmo?

Každý z opísaných nástrojov umožňuje bezplatnú kontrolu spätných odkazov danej domény, ale obmedzuje množstvo údajov, ktoré poskytuje.

Tool

Number of links in free version

Quality parameters visible

Social Media parameters visible

MajesticSEO

10

Yes Not in the system

Ahrefs

10

Yes

Yes

LinkExplorer

33

Yes

No

SEO SpyGlass

1100

Yes

Not in the system

MonitorBacklinks

10

Not in the system

Not in the system

 

Porovnanie možností

Nižšie uvedený sumár poukazuje na rôzne možnosti každého nástroja testovaného na jednej doméne. Použili sme najlacnejšiu dostupnú platenú verziu.

Tool

Database Size (tasted on one domain)

Quality parameters

Cheapest paid version

Number of links visible using the cheapest option

MajesticSEO

2170

CitationFlow, TrustFlow

46,99 EUR/month

5000

Ahrefs

1697

AhrefsDomainRating

99 USD/month

100 000

LinkExplorer

18 (domains)

DomainAuthority

PageAuthority

99 USD/month

5000

SEO SpyGlass

1064

/

124,75 USD/year

unlimited

MonitorBacklinks

2200

/

25 USD/month

2500


Nástroje na analýzu kvality odkazov

Nestačí však mať len informácie týkajúce sa počtu a zdrojov odkazov. Mali by ste zozbierať a zhodnotiť odkazy, v prípade, že chcete odstrániť tie, ktoré majú negatívny vplyv na vašu doménu. Preto by ste mali zhromaždiť čo najviac údajov, kvôli kontrole negatívnych vplyvov niektorých odkazov. Toto sú niektoré nástroje, ktoré vám pomôžu zistiť kvalitu odkazov.

Clusteric

https://clusteric.com/

Desktopový nástroj, ktorý umožní analyzovať kvalitu odkazov. Keď nahráte zoznam, musíte čakať niekoľko minút, kým získate celkové hodnotenia. Analýza by vám mala poskytnúť nasledujúce údaje:

  • vyhodnotená kvalita odkazu
  • typ použitého skriptu na odkazujúcej stránke
  • kotviaci text
  • dofollow/nofollow
  • údaje o rotácii

Clusteric vám tiež umožní vytvoriť súbor s odkazmi, ktoré by sa mali byť v reporte nástroja Disavow. Stačí zadať parametre odkazov (napríklad - všetky dofollows zo SEO skriptov s kvalitou pod 70) a vygenerovať zoznam.

Sumár

Ako vidíte, existuje množstvo dostupných nástrojov na analýzu, ale odlišujú sa veľkosťou databázy, spôsobom zbierania údajov a metódami prezentácie. Najlepším spôsobom je použitie ich bezplatných verzií, aby ste si mohli vybrať tú, ktorá sa vám najviac páči.

Možno už jeden z nástrojov sami používate? Ak áno, nechajte komentár.

Autor: Karol Soja

Vaše komentáre (0)
Redaktori WhitePress si vyhradzujú právo odstrániť urážlivé komentáre, ktoré obsahujú vulgárne slová alebo nesúvisia s predmetom správy.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Číťať všetko
  • Článok ešte nebol komentovaný.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Czytaj całość
Odporúčané články