8 druhov videí, ktoré môžete použiť vo svojej content marketingovej kampani

Videá sú pravdepodobne najpopulárnejším obsahom na internete. Ale nahranie klipu na YouTube nie je marketingovou kampaňou. Ak chcete v tejto sfére vytvoriť úspešnú reklamu, mali by ste vedieť, aké druhy videí máte k dispozícii. Týmto spôsobom si môžete pre svoju spoločnosť navrhnúť koherentnú a efektívnu video kampaň.
Začnite zarábať peniaze dnes.
Zaregistrovať sa zadarmo

Pri plánovaní video marketingu je predovšetkým potrebné zapamätať si jednu dôležitú vec – video marketing by ste nemali brať rovnako ako televízne reklamy. To znamená, že nemôžete použiť video, ktoré je akceptované v iných médiách, ako napríklad jednoduchá reklama na produkt. Televíznu reklamu možno charakterizovať ako „jednostrannú správu hodenú priamo do hrdla zákazníka“ (Gary Vaynerchuk). Video marketing by sa mal zamerať na interakciu s užívateľskou základňou a internet je na to tým najlepším nástrojom.

Video, rovnako ako všetky ostatné vizuálne médiá, vyvoláva určité emócie (dôvera, zvedavosť, smiech), ktoré nedokáže vyvolať iba samotný text. Okrem toho, používatelia internetu sa vedia sústrediť len krátko a spolu s narastajúcou dĺžkou textu strácajú oňho záujem. Online svet učí svoje publikum zvykať si na vizuálne správy a videá. Preto väčšina spoločností musí nájsť využitie „pohyblivých obrázkov“, aby mala dosah na svojich zákazníkov.
Tu je 8 typov videí, ktoré môžete využiť v komunikácii svojej obchodnej značky a vo svojej marketingovej stratégii:

1. Produktové Demo (Vysvetľujúce video)

Jedna z najzákladnejších foriem zdieľania video správ využívaná startupmi a na trhu nových technológií (napríklad pre návrhárov appiek). Vysvetľuje vašim zákazníkom, ako funguje váš produkt a ako sa dá aplikovať. Také video má tiež reklamnú hodnotu. Vysvetľujúce videá sa zvyčajne nachádzajú na webových stránkach, takže používatelia môžu okamžite vidieť, ako produkt funguje.

Príklad:

2.  Video návod

Tutoriály sú veľmi podobné demo videám, ale sú zvyčajne súčasťou celej série klipov. Naviac, nemusia byť jednoduchým návodom, ktorý prezentuje, ako použiť výrobok alebo službu.  Môžu to byť školiace materiály, ktoré nie sú priamo spojené so značkou, ale sú jasne spojené s určitým odvetvím. Najčastejšie je tutoriál možné vidieť v B2B sektore – napríklad keď spoločnosť poskytujúca SEO služby ponúka video návod týkajúci sa marketingových aktivít a delí sa o svoje skúsenosti s ostatnými.


Príklad:

3. Odporúčania

Naše rozhodnutia o nákupoch sú založené na odporúčaniach našich priateľov, ale tiež iných používateľov, ktorí zverejňujú svoje recenzie na internete. To je dôvod prečo zverejňovanie odporúčaní spokojných zákazníkov a obchodných partnerov je neoddeliteľnou súčasťou web dizajnu. Avšak niektoré z týchto odporúčaní sa dajú ľahko identifikovať ako falošné. Preto je video odporúčanie alebo video recenzia jedným zo spôsobov ako si overiť názory na vašu spoločnosť.

Minútové video s názorom zákazníka na Unbounce vám napovie o appke veľa

4. Video blog (vlog)

Vlogy sú jedny z najpopulárnejších video obsahov na webe. Obchodné značky ho používajú rôznymi spôsobmi - od blogov o varení až po absurdné klipy ako „Will it blend“ od spoločnosti Blendtec. Vlog je kombináciou rôznych video formátov, ale ľahko môže byť formou zábavy.


Príklad: 

Blendtec používa videá takmer od vzniku YouTube.

5. TikTok

TikTok je sociálna sieť, ktorá umožňuje svojim užívateľom zverejňovať krátke klipy (do 60 sekúnd).  Je to veľmi obľúbená služba v USA a západnej Európe používaná mnohými gigantmi na trhu, ako NBA, Guess alebo Sephora. TikTok sa zameriava na predstavivosť a originálne nápady – veľmi krátky čas na prezentáciu vašej myšlienky však neznamená, že je ľahké takéto video vytvoriť. Najlepšie klipy prezentujú každodenné udalosti, ktoré ožívajú v krátkom príbehu. Mnohé obchodné značky používajú tento druh videa na promo účely.


Príklad:

6. Animácia

Je to skôr štýl videa ako jeho odlišný druh. Najčastejšie sa používa v demo videách, vzdelávacích materiáloch a pri propagácii. Animácia vám umožňuje zaujímavým spôsobom porozprávať príbeh a jednoduchým spôsobom ukázať zložitý proces (nemožný zachytiť v textovom formáte).

7. Webinár

Stručne povedané, webinár je prednáška alebo workshop prenášaný naživo, online. Aj keď je to skôr obmedzená forma komunikácie, má veľa výhod v porovnaní s face-to-face stretnutím. V prvom rade si môžete vybudovať povedomie o značke, môžete vzdelávať a vytvárať určitú formu komunikácie s vašimi užívateľmi, napríklad tým, že odpoviete na otázku zákazníka pomocou živého chatu (okrem toho môžete svojich zákazníkov spoznať lepšie, keď s nimi komunikujete priamo).


 Príklad:

Stále viac spoločností (ako napríklad Prowly) využíva vo svojich stratégiách webináre. Webináre učia o funkciách produktu, ako aj o jeho aplikácii.

8. Zábava

Ďalšou výhodou videa je jeho zábavná hodnota. Klip, ktorý je zábavný sa môže stať virálnym  a šíriť sa v sociálnych médiách - je to efekt, po ktorom túži väčšina spoločností. Takéto šírenie dobrej povesti tiež rozširuje vašu základňu fanúšikov a robí vašu značku nezabudnuteľnou.


Príklad:

 

Jedny z tých zábavnejších príkladov - videá, ktoré pravidelne zverejňuje spoločnosť LEGO. Sú to skutoční majstri tohto remesla.

Vyššie popísané typy videí sa môžu samozrejme spájať a kombinovať mnohé svoje charakteristiky (video tutoriál môže byť aj animáciou atď.). Je možné, že v najbližšej budúcnosti budú dominovať práve videá, a preto by ste sa mali tejto téme venovať. Zapamätajte si, že obsahový marketing sa nespolieha na publikovanie jedného náhodného blogového príspevku a s video marketingom je to rovnako. Mal byť starostlivo naplánovaný a mal by sa používať ako forma komunikácie so zákazníkom.

Autorka: Paulina Kamińska

 

Vaše komentáre (0)
Redaktori WhitePress si vyhradzujú právo odstrániť urážlivé komentáre, ktoré obsahujú vulgárne slová alebo nesúvisia s predmetom správy.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Číťať všetko
  • Článok ešte nebol komentovaný.
Správcom osobných údajov je WhitePress s.r.o. so sídlom v Košiciach, Mlynská 27, Vaše osobné údaje sa spracúvajú na marketingové účely spoločnosti WhitePress s.r.o. a subjektov, ktoré majú záujem o marketing svojich vlastných výrobkov alebo služieb. Marketingový cieľ spoločnosti WhitePress s.r.o. obsahuje komerčné informácie o konferenciách a školeniach súvisiacich s obsahom uverejnenom v časti Vedomostná báza.

Právnym základom spracovania Vašich osobných údajov je legitímny účel, ktorý sleduje správca a jeho partneri (článok 6 ods. 1 písm. F GDPR).

Používatelia majú nasledujúce práva: právo požiadať o prístup k svojim údajom, právo ich opraviť, právo vymazať údaje, právo obmedziť spracovanie a právo prenášať údaje. Viac informácií o spracovaní Vašich osobných údajov vrátane Vašich práv nájdete v našich Zásadách ochrany osobných údajov.
Czytaj całość
Odporúčané články